UA RU
Кошик (0)
(098) 058-39-58

Як вибрати амортизатор або стійку

    Як вибрати амортизатор? 

     Амортизатор - елемент підвіски автомобіля, який відповідає за безпеку руху, керованість транспортного засобу та комфорт для пасажирів. Але для того, щоб пристрій на 100% справлявся з поставленим завданням, варто з розумом підійти до вибору - врахувати головні критерії, знати все про види та особливості вузлів.
     Поява амортизатора дозволило позбавитися застосування ресор, які до цього встановлювалися на кожному авто. Завдання нових пристроїв - гасіння коливань кузова, що з'являються в процесі поїздок з вибоїстого покриття.

     Завдяки дії амортизаторів маса автомобіля рівномірно розподіляється по площі і гарантує рівномірне навантаження на колеса. Якщо амортизатори справні, то при різкому маневрі колеса не втрачають контакту з дорогою і гарантують чітке входження в поворот. Поломка вузла призводить до погіршення керованості та «підстрибування» коліс на поганих ділянках траси (навіть за малої швидкості руху).
Амортизатори автомобільні

Коли міняти амортизатор?
Перед тим, як вибирати амортизатор, варто визначитися з необхідністю заміни. Тут є п'ять критеріїв:

1. Підвищення гальмівного шляху. Великий гальмівний шлях - явна ознака зношування елементів підвіски. Випробування показують, що при швидкості 50 км/год довжина гальмівних пут збільшується на два-три метри. При наявності ABS та її спрацьовуванні цей параметр зростає ще вдвічі. Така ситуація є негативною і підвищує ризик аварії.


2. Втрата зчеплення із дорожнім покриттям. При зносі амортизатора різкий маневр на дорозі призводить до відриву колеса від поверхні та втрати керованості. Дослідження показали, що зношування амортизатора на 50% призводить до погіршення зчеплення з трасою в 2-3 рази.


3. Аквапланування. Якщо проїжджаючи калюжу на порівняно невеликій швидкості (до сотні) відчувається аквапланування (відрив колеса від поверхні), то це ще одна ознака зносу. Теоретично справний пристрій забезпечує контакт із дорогою навіть у швидкості до 120 км/год. Але для дотримання згаданої вище вимоги вузли автомобіля мають бути справними.


4. Загальмована реакція. Надмірне зношування робить автомобіль погано керованим, з'являється ефект уповільненої реакції. Це помітно, адже автомобіль втрачає третину своєї керованості.


5. "Качки" освітлення траси в нічний час. Якщо після включення фар ви помічаєте стрибки світла по вертикалі на ділянках порівняно рівної дороги, це свідчення виходу амортизаторів з ладу. Ця ситуація небезпечна, адже може призвести до засліплення водія, що їде зустрічною смугою.

Чому ламаються амортизатори?
Якщо вибирати амортизатор з розумом і орієнтуватися в першу чергу на якість, пристрій прослужить довго, забезпечить контакт з дорогою і стійкість авто. З іншого боку, навіть оригінальні деталі іноді виходять з ладу. Причин тут кілька:
- проблеми з ущільнювальним сальником штока, пов'язані із зносом виробу;

- Поломка або порушення цілісності клапанного механізму пристрою;

- несправність штока амортизатора, пов'язана із тривалим застосуванням виробу. Виявляється у вигляді задирів, слідів втечі, іржі;

- поява розривів, тріщин чи інших ушкоджень на захисних пильовиках амортизатора. Це підвищує ризик потрапляння пилу та вологи з подальшим зносом штока;

- Порушення цілісності (обрив, знос) одного або декількох витків пружини;

- Поломка буфера амортизатора;

- Поломка опорних підшипників;

- неправильний вибір амортизатора, без урахування особливостей кузова, навантаження та рекомендацій виробника;

- Неправильний монтаж амортизатора. Так, збій у співвісності призводить до раннього виходу з ладу амортизатора та його зносу.


Вище перелічене лише небагато причин зносу амортизаторів. Але такої інформації вистачить, щоб правильно обслуговувати пристрої та забезпечити максимальний термін життя. При цьому врахуйте, що погані дороги неминуче знижують ресурс амортизатора, щоб виробник не обіцяв.

Амортизатор, місце встановлення.

Щоб купити амортизатор, варто розібратися в їхніх видах, особливостях, перевагах та недоліках. Нижче розглянемо варіанти пристроїв, що зустрічаються на ринку автомобільних запчастин:


1. Масляні (гідравлічні, двотрубні) амортизатори. Особливість цих пристроїв – простота конструкції та надійність. Транспортний засіб з такими амортизаторами на борту відрізняється високим рівнем комфорту для пасажирів і плавністю ходу. Головний мінус – низька пристосовність до поганих ділянок траси.
При русі нерівною дорогою поршень амортизатора рухається швидше. Це стає причиною надмірного нагрівання пристрою та спінювання олії. У результаті склад розріджується, а сам амортизатор втрачає частину своїх властивостей.
Вибір масляного амортизатора є актуальним для водіїв, які багато подорожують і рідко з'являються в місті на дорогах з поганим покриттям. При високій якості доріг масляні амортизатори відпрацьовують гарантійний термін виробника.

2. Газові однотрубні амортизатори. Особливість цих пристроїв - поєднання ролі робочої камери та корпусу виробу. У ролі робочого тіла виступає два елементи:
- азот, який заповнюється через спеціальний отвір знизу;

- олія - наповнюється через верх амортизатора.
Перевага таких виробів - конструктивні особливості, що виражаються у відсутності робочої камери. Завдяки цьому в корпусі міститься більше корисних вузлів без підвищення маси та розміру пристрою. З додаткових плюсів газових амортизаторів варто виділити:
- термін служби та хорошу тепловіддачу. Останній фактор важливий у питанні зниження ризику перегріву робочого циліндра з подальшою появою піни в олії;

- мінімальна вага (якщо порівнювати з друхтрубними пристроями);

- можливість встановлення амортизатора в будь-якому положенні завдяки особливій конструкції.
Але є недоліки. Так, при порушенні герметичності корпусу при механічному чи іншому впливі, виріб викидається на сміття. Причина в тому, що поршень усередині вузла не здатний нормально переміщатися.
Газові амортизатори більше підходять для машин, що експлуатуються на нерівних покриттях та за умови руху на максимальних швидкостях.


3. Газо-олійний амортизатор. Такі вироби відрізняються 2-циліндровою конструкцією. Усередині корпусної частини знаходиться азот, що створює додатковий тиск і перешкоджає утворенню олії. Головна відмінність від гідравлічних вузлів – жорсткість реакції на нерівні дорожні покриття, збільшення експлуатаційного терміну та недоступна для пересічних автолюбителів вартість.
Газо-масляний амортизатор - гідний варіант, якщо машина експлуатується на нерівних дорогах і при русі на великих швидкостях.

4. Магнітний амортизатор. Такі пристрої відрізняються наявністю одного з таких регулювань:
- магнітної;

- гідравліко-механічної;

- Електронної.
Особливість - складна конструкція, завдяки якій вдається досягти максимальної плавності під час руху навіть по нерівних трасах і, як наслідок, комфорту. Професіонали рекомендують цей тип амортизаторів через тиху роботу. Головний недолік - висока ціна порівняно з описаними вище побратимами. Причина завищеної вартості – дорожнеча виробництва та ідеальні експлуатаційні характеристики.


5. Амортизатор пневматичного типу. Дані пристрої відрізняються найбільшою ціною, яка відлякує автолюбителів. Застосування передових технологій дає гарантію фіксації кузова авто під час руху по нерівних трасах та можливості зміни кліренсу автомобіля. Коригування просвіту проводиться з урахуванням середньої швидкості руху та якості покриття.
Майстри СТО рекомендують вибрати «пневматику» при серйозному тюнінгу, коли є бажання перетворити автомобіль на універсальний засіб та підвищити комфортність поїздок.


      Популярні бренди та критерії вибору
Щоб вибрати амортизатор задній або передні стіки, важливо знати види цих пристроїв та виробників, здатних порадувати якісними пристроями. При цьому оцінювати варто не лише «ім'я» амортизатора, а й результати пройдених тестів, які регулярно публікуються у спеціальних журналах та інтернет-порталах.

До популярних сьогодні марок амортизаторів можна віднести – Bilstein, Koni, Sachs, Kayaba. Усі вони на слуху. Але які критерії орієнтуватися під час виборів цих устройств. Тут врахуйте такі моменти:


1. Гальмівний шлях. Амортизатори, що вийшли з ладу, в момент гальмування починають поводитися неадекватно. З'являється стороннє розгойдування, неправильне спрацювання ABS тощо. Система антиблокування може пригальмовувати, то опускати колеса для виключення втрати управління. При цьому машина починає повільно гальмувати та розгойдується. Чим вища амплітуда рухів, тим нижча ефективність спрацьовування гальмівної системи. Підсумок – підвищення гальмівного шляху.
Нещодавно були опубліковані тести, в яких проводилося вимірювання гальмівної колії машини при швидкості 40 км/год і різкому натисканні на педаль гальма. Довжина гальмівної колії наступна:
- Bilstein – 8 метрів;

- Kayaba– 9 метрів;

- Monroe– 8.5 метрів.
Розбіг вийшов невеликим, але в критичній ситуації ця відстань комусь врятує життя.

2. Проходження крутих віражів, об'єкт перешкод на дорозі. При різкому повороті утворюється відцентрова сила, що стає причиною появи крену. З-за нахилу на один чи інший бік змінюється тиск у покришках і безпосередньо зчеплення з дорожнім покриттям. У такій ситуації можлива повна втрата керованості та знесення з дороги. Тут якраз і корисна роль амортизаторів, які гасять відцентрову силу і не дають колесам відірватися від траси.
За результатами випробувань знесення задньої частини авто на 90 градусів відбувається за наступної швидкості:
- для Каяба (Kayaba) - 52 км/година;

- для Монро (Monroe) – 48 км/год;

- для Більштайн (Bilstein) – 59 км/год.

3. Комфортність руху. Особливість цього показника - суб'єктивність оцінки, адже те, що комфортно одній людині, іншій здається неприйнятним. Отже, краще орієнтуватися вже на власні відчуття після проведених випробувань.


4. Стійкість під час руху по нерівній трасі. Це основне завдання амортизатора, який має гарантувати якісне зчеплення за будь-яких умов переміщення. У даному показнику всі амортизатори, що розглядаються, показують найвищий рівень і забезпечують утримання автомобіля на дорозі.


      Який варто зробити висновок? Амортизатори Більштайн (Bilstein) підходять для любителів швидкої та різкої їзди, але потрібно бути готовим до підвищеної жорсткості. Для тривалих та комфортних поїздок підійде Монро (Monroe). Щодо Каяба (Kayaba), то це компромісне рішення, яке влаштує більшість автолюбителів.
      Вибрати амортизатор, стійка  – не так складно, як здається. Головне – визначитися, що ви хочете від машини, та розрахувати свій бюджет. Все інше – справа техніки. Наш Інтернет магазин рекомендує вам найоптимальніший варіант - амортизатори KAYABA, які ви завжди можете купити на нашому сайті Ok-Car.com.ua. А наші грамотні та кваліфіковані фахівці допоможуть підібрати деталі, що підходять саме для вашого автомобіля.