UA RU
Кошик (0)
(098) 058-39-58

Шарова / кульова опора як перевірити та купити

Як перевірити кульову опору і визначити несправність.

       У сучасних автомобілях кульові опори є незамінним компонентом, який зв'язує важіль підвіски зі маточкою на керованому колесі. Основним завданням, яке ставиться перед кульовою опорою в підвісці автомобіля, є поворот маточини при вертикальному переміщенні, зберігаючи вихідне положення колеса по горизонталі.

     Вихід з ладу кульової опори – це серйозна проблема, особливо якщо вона станеться під час руху автомобіля. Обрив опори призводить до вивороту колеса назовні, що неминуче призведе до завалу автомобіля на крило, і це в кращому випадку, якщо несправність виникне на початку руху, а не на високій швидкості. 

     1. Ознаки несправності кульових опор

     2. Як перевірити кульову опору

     3. Причини виходу з ладу кульової опори

     Ознаки несправності кульових опор. Як при несправних кульових опорах серйозно зростає ймовірність аварії, водій повинен контролювати їх стан. Кульові опори від різних виробників на різних моделях автомобілів здатні прослужити від 15 до 150 тисяч пробігу, тому досить складно сказати однозначно, коли їх потрібно змінювати. Найчастіше виробники автомобілів вказують у посібнику з технічної експлуатації машини рекомендовані терміни заміни цього елемента підвіски. Досить рідко кульові опори ламаються в одну мить, тому водій має можливість заздалегідь розпізнати симптоми їх швидкого виходу з ладу і замінити деталі на нові. Основні ознаки несправності кульових опор такі:

     При подоланні перешкод на дорозі (поліцейські, що лежать, дефекти покриття) на швидкості до 30 кілометрів на годину чується шум з підвіски. Звук доноситься з передньої частини автомобіля, і він вказує, що в кульових опорах недостатньо змазки або, через підвищений механічний зношування, стукає палець. Зверніть увагу: цей симптом взимку не є показником несправності кульових опор. Справа в тому, що в холодну пору року змазка всередині кульової опори потрібен деякий час, щоб розігрітися і почати працювати в нормальному режимі, через що на початку руху може виникати стукіт. Однак якщо через кілька хвилин їзди в мороз стукіт не припиняється, варто задуматися про можливу наявність проблеми; Під час руху автомобіля дорогою колесо починає розгойдуватися з боку на бік.         

    Це викликано появою люфта в опорі, що вкрай небезпечно, оскільки при сильному нахилі автомобіля колесо може вивернутись, а машина завалиться на бік. Якщо є цей симптом, відкладати заміну кульової опори дуже небезпечно; Автомобільні шини на передній та задній осі зношуються нерівномірно. Даний фактор може свідчити не тільки про несправності кульових опор, але і вони здатні спричиняти таку проблему; Чується скрип при повороті кермового колеса. Якщо виник будь-який із зазначених вище симптомів, необхідно в найкоротші терміни провести діагностику підвіски та кермового керування автомобіля.

      Як перевірити кульову шарову опору. Якщо є підозри на наявність проблем з підвіскою автомобіля, найкращим рішенням стане її перевірка за допомогою спеціальних діагностичних засобів сервісних центрів. Але є й низка перевірених способів, як визначити, що виникли проблеми із кульовою опорою: Перевірка на слух. Найвідоміший спосіб діагностики кульової опори.

     Для цього методу перевірки буде потрібно товариш, який буде розгойдувати автомобіль з вимкненим двигуном. Під час кочення потрібно прислухатися до звуків, які виходять із підвіски та місця розташування кульових опор. Якщо стукають опори, потрібно знімати деталі, детальніше оглядати і, за необхідності, міняти;

     Перевірка на кочення. Для цього методу діагностики також знадобиться помічник. Необхідно підняти автомобіль на домкраті та вичавити педаль гальма. Поки затиснута педаль гальма, потрібно розгойдувати по черзі колеса і дивитися на люфт. Якщо люфт має місце, опору потрібно міняти.

     Також деякі кульові опори мають спеціальні діагностичні отвори, що дозволяють виміряти зношування пальця. Через них є можливість виміряти відстань від основи пальця до поверхні кульової опори.

     ПРИЧИНИ ВИХОДУ З ЛАДУ КУЛЬОВОЇ ОПОРИ . Кульова / шарова опора виходить з ладу при  механічному пошкодженні. Є ряд факторів, які можуть прискорити цей процес: Розрив пильовика. Щоб продовжити термін служби кульової опори, використовуються пильовики, що перешкоджають попаданню води, піску та іншого сміття в механізм. Іноді потрібно перевіряти безпеку пильовика і переконуватися, що відсутні на ньому механічні пошкодження. Оскільки пильовик виконується з гуми, він особливо схильний до зносу в спеку року і при негативних температурах.

При утворенні тріщини на пильовику його необхідно терміново замінити, щоб уникнути попадання дрібних частинок і вологи в кульову опору; Їзда бездоріжжям. Якщо автомобіль часто їздить нерівними дорогами або бездоріжжям, це призводить до прискореного зносу кульової опори. У Росії дана проблема особливо актуальна , а тому не слід сліпо вірити зазначеному виробником європейського автомобіля терміну служби кульової опори, і міняти її рекомендується частіше; Відсутність мастила. Якщо виробилося мастило, його необхідно додати, інакше виникне тертя, що негативно позначиться на роботі кульової опори. Найчастіше вихід з ладу кульової опори проявляється сточуванням пальця через збільшення зазору, що призводить до розбовтування елемента. Під час руху поганою дорогою або при великому зазорі палець може просто вискочити з гнізда. Кульова опора є одним із ключових елементів підвіски, і вона вимагає до себе уваги водія. Якщо вчасно не помітити її сильне зношування, це може призвести до небезпечної аварії.

Команда інтернет-магазину Ok-Car завжди ділиться цікавою інформацією та рекомендаціями стосовно автозапчастин.