UA RU
Кошик (0)
(098) 058-39-58

Які гальмівні диски купити краще

Які гальмівні диски краще?

       Які гальмівні диски найкращі? Цим питанням ставляться автолюбителі, коли доводиться час змінювати відповідні запчастини. Відповідь залежить від стилю водіння, цінового сегмента та вибору конкретної фірми-виробника. Вибираючи з широкого асортименту, завжди звертайте увагу на технічні характеристики диска - щоб він підходив для конкретної машини, і не псував колодки гальмівні, але створював найбільш ефективну пару тертя.

     Однак цей вибір настільки великий, що виникає резонне запитання, які гальмівні диски поставити? Тому, крім об'єктивних факторів вибору, також має сенс звертати увагу на відгуки та реальний досвід автовласників, які вже користувалися тими чи іншими дисками.

Типи гальмівних дисків

Обговорення питання, які гальмівні диски краще поставити, має сенс розпочати з обговорення їх типів. За ціною, умовно всі гальмівні диски можна розділити на три класи:

економ;
середньоцінової;
преміум клас.
Однак ціна — це не основний показник при виборі диска. Важливо знати особливості конструкції цієї деталі автомобіля.

Вентильовані гальмівні диски

Найчастіше саме такий тип ставлять на передню вісь автомобіля. Сенс їх у тому, щоб забезпечити найкраще охолодження. Вони складаються з двох пластин однакового діаметра, які з'єднані декількома десятками перемичок, однак між ними є і повітряний зазор (зазвичай його значення становить близько сантиметра). Повітряний проміжок необхідний для забезпечення відведення тепла під час гальмування. На деяких дисках перемички мають вигнуту форму. Це робиться спеціально для того, щоб у процесі обертання ці перемички перетворювалися на своєрідні лопаті вентилятора, які розсіюють тепло. Такі диски ефективно справляються з гальмуванням навіть за значних навантажень при сильному нагріванні.

Перфоровані диски гальмівні
      У таких дисках по всьому їхньому периметру просвердлено кілька десятків отворів. Їхня ефективність значно менша ніж естетичний вигляд. Справа в тому, що у складі гальмівних колодок є скріпна речовина, яка розпадається при високій температурі. Особливо це актуально для старих та бюджетних колодок.
      При високій температурі скріплююча речовина розпадається, утворюючи газовий прошарок, який не дає колодці притиснутися до диска через те, що між їхніми робочими поверхнями є надлишковий тиск. І ось отвори на перфорованих дисках і призначені для видалення цих газів, а також видалення продуктів зносу самих колодок.

       Тому пара — дешеві колодки та перфоровані диски, буде більш ефективною, ніж з вентильованими, але не виправданими з боку витрат.

      Серед недоліків перфорованих дисків є те, що за рахунок отворів менша площа тертя та площа відведення тепла. А це негативно позначається і при встановленні дорожчих колодок. До того ж, отвори під час роботи диска стають точками напруги при широкому діапазоні змін робочої температури. А це може призвести до появи тріщин, особливо у довгостроковій перспективі.

       Справа в тому, що при гальмуванні робоча поверхня диска буде гарячіша, ніж самі отвори. Це призводить до температурного перекосу, наслідком якого є поступовий вихід диска з ладу. Саме з цієї причини їх практично не використовують у автоспорті. Однак для машин, що використовуються в міському режимі, їх можна встановлювати. Тим більше, коли важливий саме естетичний вигляд.

Диски тормозні з насічками

      Насікання на диски виконують ту ж функцію, що і отвори на перфорованих дисках. Однак до цього додається дія, коли при кожному обороті диска вони очищають поверхню гальмівних колодок, що труться. Додатковою перевагою таких насічок є те, що за краї колодки краще чіпляються. Однак це може призвести до того, що колодка раніше вийде з ладу (особливо якщо вона бюджетна та низькоякісна). Диски з насічками краще ніж перфоровані, але рекомендується ставити лише в парі з якісними колодками.

Як правильно підібрати гальмівний диск
      Щоб відповісти на запитання, які краще ставити гальмівні диски на автомобіль. Крім того що потрібно враховувати які будуть встановлені колодки, також необхідно визначитися зі стилем водіння та технічних можливостей установки.

       Зокрема, якщо стиль водіння помірний, без різких розгонів та зупинок, швидкість їзди невисока (передбачається використовувати машину в міських умовах), а сама машина відноситься до класу бюджетних або середньоцінових, то для неї можна вибрати диски, що належать до економ класу. Зазвичай це не вентильовані цілісні диски (без перфорації).

     Якщо стиль їзди більш агресивний, і машина часто використовується на великих швидкостях, то має сенс купити більш дорогі диски, у тому числі з перфорацією/насічками. Їхня конструкція, а також сплави, що використовуються при виготовленні, дозволяють використовувати диски для гальмування машини в екстремальних умовах.
      В ідеалі гальмівний диск повинен збігатися з гальмівною колодкою не тільки за класом зносостійкості, але й за брендом (звичайно, якщо це не підробка). Або хоча б за технологією виготовлення. Це забезпечить їхню оптимальну роботу в парі. Якщо вибрати, наприклад, дорогий диск і дешеві неякісні колодки, це напевно призведе до ситуації, коли не тільки колодки швидко вийдуть з ладу, але може пошкодитися і безпосередньо гальмівний диск.

      Вибір того чи іншого гальмівного диска також потрібно ґрунтувати на його геометрії. Чим диск більший у діаметрі — тим він краще відводить тепло. Однак тут існує обмеження діаметром колісних дисків. Аналогічні міркування справедливі й у його товщини. Чим диск товстіший — тим краще його теплопоглинання та віддача, а також він може витримувати вищі робочі температури. Бажано, щоб диск був вентильованим. Особливо це актуально для позашляховиків та кросоверів. Оскільки наявність повітроводів для охолодження гальм покращує ефективність гальмування.

      Слід пам'ятати і про розміри кріплення диска для конкретної машини. Це стосується діаметра та висоти ступичної частини, кількості, розміру та розташування кріпильних отворів на корпусі диска та інших геометричних параметрів.

      Якщо всі ці фактори проаналізувати, то можна сказати що за довговічністю використання найдовговічнішими є перфоровані диски, за ними йдуть диски з насічками, і довговічними будуть суцільні вентильовані. Тому перфоровані диски можна використовувати у випадку, якщо маса машини невелика, водій дотримується помірного стилю керування автомобілем, і при цьому автовласник вважає, що перфоровані диски прикрасять машину з точки зору естетики. Що стосується вибору конкретного бренду, під яким випускаються гальмівні диски, то це питання потребує ще детальнішого аналізу.

Проблеми неправильного вибору
     Варто звернути увагу на те, що вибір того чи іншого гальмівного диска — це не лише питання економії, а й питання безпеки. Неправильний підбір диска виявляється у кількох аспектах:

      Даремно витрачені гроші та час. В основному це стосується ситуації, коли був підібраний диск, що повністю не підходить для конкретної машини. Йдеться про неправильні геометричні розміри, невідповідні посадкові кріплення та інші технічні параметри.
    Значне зношування інших елементів гальмівної системи. Така проблема актуальна коли був куплений дорогий зносостійкий диск, який просто «вбиває» гальмівні колодки або навпаки, колодки виявилися твердішими ніж сам диск, як результат — борозни в дисках і биття керма.

Мегамаркет автозапчастин Ok-Car ми завжди ділимось цікавою інформацією.