Як вибрати гальмівні колодки для автомобіля?
Як вибрати гальмівні колодки для автомобіля?
Зацікавились тим, як вибрати гальмівні колодки для автомобіля? У такому разі потрібно вивчити це питання від початку. Ми з'ясуємо, які бувають колодки і чим вони відрізняються, розберемося у виробниках, розповімо про тонкощі покупки. Інформація допоможе вибрати колодки, що відповідають автомобілю та стилю водіння, дозволить заощадити гроші. Читайте, аналізуйте та отримуйте найкорисніші дані.
Щоб дізнатися, які гальмівні колодки вибрати для свого автомобіля, потрібно розібратися в їх різновидах. У продажу представлені десятки і навіть сотні моделей, як від відомих виробників, так і від маловідомих, а то й зовсім невідомих брендів. Одні коштують копійки, інші – тисячі гривень. І між усіма є різниця:
- одні виготовлені спеціально для спортивних автомобілів та для звичайних авто вони не підходять;
- другі орієнтовані на міську їзду, і вони не підходять для переміщення гірськими дорогами, де колодки зазнають потужних навантажень;
- треті взагалі виготовлені для третіх країн – вони відрізняються граничною дешевизною, і на них важко розраховувати в складній ситуації.
Вибираючи гальмівні колодки, зверніть увагу на матеріали виготовлення, максимальну робочу температуру, найменування виробника, країну виробництва.
Ознаки зношування гальмівних колодок
Навіщо взагалі потрібно міняти гальмівні колодки і коли це робиться? Щоб отримати правильну відповідь, необхідно знати основні ознаки зношування колодок. Усього їх три:
- при гальмуванні чутно свист – це перша ознака, що вказує на крайній ступінь зносу колодок. Найчастіше так свистять заклепувальні моделі - в них фрикційний шар, що труться, кріпиться за допомогою заклепок. Свист свідчить про те, що заклепки почали тертися про гальмівний диск, швидко витрачаючи його ресурс. Якщо ви натискаєте на педаль гальма та чуєте пронизливий вереск на всю вулицю, сміливо звертайтесь до сервісного центру;
- впала ефективність гальмування – це ще гірше, ніж заклепки, що труться об диск. Вся справа у питаннях безпеки – низьке гальмівне зусилля може спричинити потрапляння в ДТП. Збільшений гальмівний шлях або провал педалі вказує на сильний ступінь зносу. Ще одна важлива ознака – надмірно різке гальмування, викликане тертям металевої основи про гальмівний диск;
- при натисканні на педаль відчувається биття - явна ознака зношування колодок, причому нерівномірного. Паралельно з цим чути характерний шум.
Крім того, зношування колодок може підтвердити технік при огляді автомобіля на СТО. Якщо це так, настав час купувати та ставити нові колодки, щоб уникнути неприємностей на дорозі.
Як вибрати гальмівні колодки по типу матеріалу?
Давайте подивимося, як вибрати гальмівні колодки, орієнтуючись на матеріали виробництва. Вони поділяються на металеві, композитні, органічні та керамічні. У кожного різновиду є свої переваги та недоліки. До речі, повністю металевих або керамічних колодок не існує.
Композитні гальмівні колодки
Гальмівні колодки композитного типу виготовляються із двох основних матеріалів – це сполучні компоненти та металевий порошок. Композити власними силами довговічні, але залежить від умов експлуатації. У міському циклі композитні гальмівні колодки порадують тривалим терміном служби – вони служитимуть роками, не знаючи втоми та зносу. Але варто трохи збільшити навантаження (їзда бездоріжжям або гірськими дорогами), як вони почнуть стиратися і шуміти. Також вони не підходять під час експлуатації в умовах низьких температур навколишнього середовища. Робимо висновок, що композитні колодки – це розумний вибір для міста, заміської траси та путівця в умовах помірного клімату.
Органічні тормозні колодки
Органічні гальмівні колодки також можна назвати композитними. Судіть самі – тут є сполучний компонент у вигляді термостійкої смоли та робочий матеріал у вигляді волокон карбону, кевлару, скла та гуми. Таке компонування забезпечує м'яке гальмування без ривків та биття. Також колодки витримують екстрене гальмування за високого навантаження. При цьому вони не дають серйозних шумів. Недолік - швидке зношування, як при малих, так і при великих навантаженнях. Що стосується волокнистої основи, то вона примудряється пиляти у зв'язку з сильним стиранням. Висновок – відмінне рішення для м'якої та безшумної роботи гальмівної системи. Вони мають високий коефіцієнт тертя, не псуючи гальмівні диски та барабани.
Керамічні гальмівні колодки
Керамічні гальмівні колодки є найдорожчими. Вони забезпечують високу ефективність гальмування, перешкоджаючи влученню в аварійні ситуації. Потрібен максимально короткий гальмівний шлях - вибирайте колодки з кераміки. До речі, вони не повністю з кераміки – в них є кольорові метали і навіть залізно. Переваги керамічних колодок повністю відповідають їх вартості:
з легкістю витримують теплові навантаження;
протистоять стирання, маючи багаторазовий запас міцності;
не перегріваються при сильних навантаженнях;
менше засмічуються власним пилом, що утворюється від тертя при гальмуванні.
Керамічні колодки підходять для будь-якого стилю їзди, так само вони встановлюються на дорогих та спортивних автомобілях. Якщо потрібно вибрати довговічні гальмівні колодки для хорошого авто, придивіться до кераміки – чудовий вибір для автомобіліста, який має зайві гроші. У моделях економ-класу використання кераміки не має особливого сенсу – немає тих навантажень.
На що звернути увагу при покупці?
Які гальмівні колодки купити? Ми рекомендуємо недорогі композитні та органічні моделі – вони оптимальні за ціною та характеристиками для переважного парку легкових автомобілів. Рекомендоване зчеплення – EE для більшості машин, робоча температура – від +250 до +350 градусів. Вибираючи надміцні керамічні колодки з великим коефіцієнтом тертя, пам'ятайте, що вони ушкоджують гальмівні диски та барабани. Щодо виробників – вибирайте продукцію відомих брендів. Дешеві гальмівні колодки без виразної упаковки та характеристик краще залишити там, де вони лежать зараз – на вітрині магазину.